Biblioteka

Przeglądasz wszystkie publikacje w tym dziale
Jeżeli potrzebujesz publikacji z konkretnego zagadnienia, skorzystaj z opcji widocznych z lewej strony. Wtedy lista publikacji zostanie odpowiednio zawężona.
  • Trening funkcjonalny cz. III

    07.08.2013
    • Publikacja posiada materiał video
    Trening funkcjonalny cz. III

    Przedstawiamy III część cyklu prezentacji filmowych materiałów szkoleniowych zrealizowanych w Kielnarowej. więcej »

  • Trening funkcjonalny cz. V

    23.08.2013
    • Publikacja posiada materiał video
    Trening funkcjonalny cz. V

    Zapraszamy do obejrzenia ćwiczeń na kompleks barkowy przygotowanych i prowadzonych przez dr Ryszarda Biernata. Prezentowane ćwiczenia są nowoczesnym, naukowo udowodnionym sposobem  prewencji urazu kompleksu barkowego.  więcej »

  • Ćwiczenia stabilizacyjne

    17.09.2013
    • Publikacja posiada materiał video
    Ćwiczenia stabilizacyjne

    Ćwiczenia stabilizacyjne stanowią podstawową grupę ćwiczeń w piramidzie rozwoju motorycznego sportowca. Tworzą solidną bazę w układzie lędźwie/miednica/biodra do izolowanych ruchów w kończynach górnych lub dolnych. Zapraszamy do zapoznania się z zestawem ćwiczeń rekomendowanych przez dr Ryszarda Biernata. więcej »

  • Rozgrzewka - Przygotowanie motoryczne

    Rozgrzewka - Przygotowanie motoryczne

    Prezentowany zestaw zawiera ponad 30 ćwiczeń, które jako całość mogą stanowić osobną jednostkę treningową o charakterze sprawnościowym (stabilizacja/prewencja), a podzielenie ich na 3 grupy może stworzyć przykłady modelowych rozgrzewek do naprzemiennego przeprowadzania przez cały sezon. Warto zwrócić uwagę na znaczną ilość ćwiczeń angażujących i mobilizujących w różnych płaszczyznach stawy biodrowe. więcej »

  • Gryf - Przygotowanie motoryczne

    Gryf - Przygotowanie motoryczne

    W dalszym ciągu panują przesądy, że trening z oporem zewnętrznym jest szkodliwy i hamuje rozwój młodej osoby. Natomiast nauczyciel i trener znający zasady i sam będący przykładem, może, a wręcz powinien już u najmłodszych, od 7 roku życia rozpocząć naukę techniki ćwiczeń oporowych, tak, aby w wieku 15-16 lat młoda siatkarka czy siatkarz mogli przystąpić do treningu o wysokim stopniu trudności i progresywnie narastającym obciążeniu zewnętrznym. więcej »

  • Kettlebelle - Przygotowanie motoryczne

    Kettlebelle - Przygotowanie motoryczne

    Kettlebells są doskonałym narzędziem do rozwoju stabilizacji i siły funkcjonalnej, angażują łańcuchy mięśniowo-powięziowe, trenują ruch, ale przede wszystkim akcentują w ćwiczeniach fazę ekscentryczną. W związku z tym, kettlebells dostępne są począwszy od 2 kilogramów, mogą znaleźć zastosowanie już w gimnazjum. więcej »

  • Ćwiczenia koordynacyjne - drabinki, tyczki, płotki

    16.10.20131 wypowiedź
    • Publikacja posiada materiał video
    Ćwiczenia koordynacyjne - drabinki, tyczki, płotki

    Zawodnicy o niskim poziomie umiejętności koordynacyjnych trudniej się uczą i doskonalą technikę indywidualną, mają też duże trudności z adaptacją do zmiennych warunków w jakich przychodzi im działać. Andrzej Zahorski przedstawia wiele ćwiczeń koordynacyjnych wykorzystując różny sprzęt i przybory.  więcej »

  • Ćwiczenia funkcjonalne

    28.11.2013
    • Publikacja posiada materiał video
    Ćwiczenia funkcjonalne

    Przedstawiamy przykładowy zestaw ćwiczeń globalnych, funkcjonalnych z użyciem wolnych ciężarów, typu kettlebells i hantle. Zestaw ćwiczeń przygotowała i prowadzi Urszula Biernat. więcej »

  • Film szkoleniowy z pilskiego liceum S.O.S.

    07.05.2014
    Film szkoleniowy z pilskiego liceum S.O.S.

    W związku z informacją z platformy MAS w sprawie umieszczania większych nagrań filmów szkoleniowych na YouTube,  zamieściłem na w/w serwisie obszerny film szkoleniowy. więcej »

  • Wykorzystanie różnych form w rozgrzewce cz.I

    04.08.2014
    • Publikacja posiada materiał video
    Wykorzystanie różnych form w rozgrzewce cz.I

    W załączonych materiałach filmowych przedstawiamy Państwu kilka wariantów przeprowadzenia rozgrzewki. Obejmują one możliwość wykorzystania treningu funkcjonalnego, prewencji, elementów CrossFit oraz metody o nazwie TABATA. Ponadto pokazujemy możliwość wykorzystania skakanki, liny, czy też kijka do kształtowana wytrzymałości, skoczności czy też gibkości. więcej »

DzieciMłodzieżNauczycieleBazy szkoleniowe - Akademie SOSBazy szkoleniowe - Szkoły PatronackieFacebook Młodzieżowej Akademii Siatkówki oraz Akademii Polskiej SiatkówkiRodzice